زی کش چیست؟
نوشته شده توسط : علیرضا

اگر در زمینه‌ی رمزارز مطالعه می‌کنید، ممکن است درباره زیکش شنیده باشید. زیکش یک "حریم خصوصی" است که به کاربران اجازه می‌دهد تا از جزئیات تراکنش و ارز موجود خود در بازار سرمایه در برابر عموم محافظت کنند ( البته بعد از مونرو).

زدکش به دلیل نواقص محصول خود را از نو می‌سازد 

تیم کوپلند در یک کنفرانس که به میزبانی شرکت ارز الکترونیکی در کرواسی برگزار شد شرکت کرد. او گزارش می‌دهد که شرکت در حال بررسی مهمترین تغییرات ممکن در محصول خود "Zcash" است.

حفظ  حریم خصوصی با درنظر گرفتن سیاست‌های توسعه گسترده

اگر در زمینه‌ی رمزارز مطالعه می‌کنید، ممکن است درباره زیکش شنیده باشید. زیکش یک "حریم خصوصی" است که به کاربران اجازه می‌دهد تا از جزئیات تراکنش و ارز موجود خود در بازار سرمایه در برابر عموم محافظت کنند. توسعه‌ دهندگان زدکش می‌خواهند که ارز دیجیتال تا سه دهه آینده به ۱۰ میلیارد نفر خدمات رسانی کند. کوپلند می‌گوید، حاضرند هر کاری بکنند تا این امر میسر شود.

مسئله مهمی که مد نظر آن‌ها است چگونگی راه اندازی "Sharding" (افزایش ظرفیت پردازش تراکنش اتریوم) است. تحلیلگر سرمایه پایدار و مفسر بیت کوین آقای تور دمیستر (Tuur Demeester) معتقد است آن‌ها در بخش ECC پذیرفته‌اند که طراحی اصلی قابل ارتقا نبوده است. زیکش اساسا یک پروتکل زدکوین (Zcoin) است که برای ساده سازی وارد بیت کوین شده است.

خرج کردن دارایی‌ها جنبه‌های متفاوتی دارد. زیکش محدودیت‌هایی دارد که آن‌ها را از بیت کوین و طراحی ابتدایی آن به ارث برده است. بیت کوین قصد دارد برای رفع محدودیت‌ها مقدار بلاک‌ها را افزایش دهد. بار دیگر، زیکش به دنبال مسیر پیشرفت اتریوم است تا شانه‌های خود را قوی کند. زیکش می‌گوید باید تغییرات را به گونه‌ای اعمال کند که برای طراحی جدید بلاک چین کافی باشد.

توسعه دهندگان زدکوین خلاق می‌شوند

احتمالا، در آینده‌ای نزدیک هارد فورک (یا شاخه سخت که در آن بلاک‌ها و تراکنش‌های نامعتبر قبلی معتبر می‌شوند) دارندگان کنونی را معتبر می‌کند.

احتمالا، در آینده‌ای نزدیک هارد فورک (یا شاخه سخت که در آن بلاک‌ها و تراکنش‌های نامعتبر قبلی معتبر می‌شوند) دارندگان کنونی را معتبر می‌کند. اما، طرح‌های جدید آسیب پذیری‌های جدیدی در پی ‌خواهد داشت. مدتی قبل، نقصی در پروتکل زدکوین پیدا شد که تورم نامحدود را فعال می‌کرد (به فرد حمله کننده اجازه می‌دهد فرمول اثبات کار صفر را جعل کند و کوین را بدون فرایند اثبات کار تولید کند). 

بیشتر بخوانید: ماینینگ بیت کوین چگونه عمل می‌کند؟

الگوریتم اثبات کار (CryptoNight) که مونرو (Monero) را پایه‌ ریزی کرده است، قبلا در اولین طراحی‌های خود با نقص‌هایی ( که بایت کوین BCN نیز با آن‌ها برخورد کرده بود) مواجه شده بود. بالغ بر ۸۰ درصد از دارایی‌های آن از طریق یک استخراج در سال اول ایجاد شد. هیچکس نمی‌داند توسط چه کسی، اما به احتمال زیاد یک کاربر به تنهایی تمام بایت کوین BCN (با بیت کوین BTC اشتباه نشود) را نگهداری می‌کند. بیت کوین نیز با نقص‌هایی که باعث تورم می‌شدند سر و کار داشت.

در جهان موازی، توسعه دهندگان زدکوین در حال ادغام نوآوری‌های جدید از طریق دش ( یکی از معروف‌ ترین و قدرتمندترین ارزهای دیجیتال پیگیر گریز با حریم خصوصی فوق العاده) هستند. با استفاده از سیستم گره ارشد (مسترنود)، دش اساسا قادر است اولین بلاک را قفل کند و از سازماندهی مجدد بلاک که توسط ماینرها و مسترنودها پشتیبانی نمی‌شود جلوگیری کند.

در یک مصاحبه‌ی جدید با  CCN که منتشر نشده است، مدیرعامل دش رایان تیلور به CCN گفت حریم خصوصی در این مرحله فاصله‌ی زیادی با تمرکز اولیه رمزنگاری دارد. دش مدت‌ها پیش در کیف پول معرفی شد، ویژگی‌ای که به طور قابل توجهی حریم خصوصی را افزایش می‌دهد. طبق گفته‌های تیلور، دش تمرکز خود را معطوف به ایجاد بهترین تجربه‌ی ممکن برای کاربران کرده است.

آیا مشارکت‌های زدکش ادامه خواهد داشت؟

هدف پیش روی زدکش بعد از "مقیاس پذیری" بلاک چین است که با آن حریم خصوصی انبوه مردم برقرار می‌شود. طرفداران افراطی بیت کوین از این تصور که ممکن است بیت کوین از حریم خصوصی برخوردار نباشد رنج می‌برند. آخرین نکته‌ای که تور دمیستر درباره مشارکت ECC به آن اشاره می‌کند برگرفته از پاراگراف آخر مقاله‌ی کوپلند است. کوپلند می‌نویسد:

ویل کاکس اعلام کرد توسعه و مدیریت نیاز به حمایت مالی دارد. هم اکنون، ECC و زدکش از طریق پاداش‌های ماینینگ تغذیه می‌شوند که پیش بینی می‌شود این امر تا سال ۲۰۲۰ متوقف شود. استدلال او این است که حمایت مستمر مالی برای پیشرفت و توسعه ضروری است اما نتوانست مشخص کند این امر چگونه می‌تواند کارساز باشد.تور دمیستر

بیشتر بخوانید: مسترنود (MasterNode)

بدین ترتیب، مدیران ECC قصد دارند مشارکت خود را گسترش دهند، به این طریق که با برنامه نویسی مجدد محصول خود را از نو بازسازی کنند.





:: برچسب‌ها: زی کش ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: